De visie achter De Kwaliteitskeuken
De Kwaliteitskeuken is vernieuwd! Vanaf 2 maart publiceren we wekelijks de nieuwe recepten via LinkedIn. Tijdens de online intervisiebijeenkomst op 20 april gaan we graag met je in gesprek over de vernieuwde Kwaliteitskeuken.
De Kwaliteitskeuken
In 2015 publiceerden we de eerste versie van ‘De Kwaliteitskeuken’. Hierin staat hoe kwaliteit meer door mensen tot stand kan komen en minder door systemen en regels. De afgelopen 5 jaar hebben de ontwikkelingen niet stilgestaan. Daarom zijn we opnieuw met elkaar, met zorgorganisaties én experts, het gesprek aangegaan. Met de vernieuwde Kwaliteitskeuken bieden we organisaties een receptenboek voor het vormgeven van de kwaliteit van zorg. Het geeft inspiratie, tips en praktische handvatten om de kwaliteit van zorg naar het volgende niveau te tillen.
Programma
We trappen de bijeenkomst af met het delen van onze visie op kwaliteit. Deze is het uitgangspunt voor de ontwikkeling van de Kwaliteitskeuken. De drie dimensies van kwaliteit (objectieve kwaliteit, subjectieve kwaliteit en intersubjectieve kwaliteit) en het belang van samen leren, reflecteren en verbeteren hebben hierin een prominente plek. Daarna gaan we in gesprek over de eerste twee recepten van De Kwaliteitskeuken:
- Recept 1: Wat wil de cliënt?
- Recept 2: Wat is de smaak van onze organisatie?
Het delen van ervaringen, inzichten, tips en best practices staat centraal.
Later in het jaar organiseren we aanvullende bijeenkomsten over de andere recepten van De Kwaliteitskeuken. Data en informatie volgt later.
Voor wie?
Hoofden of managers kwaliteit en veiligheid, directie, strategisch adviseurs, kwaliteitsadviseurs, kwaliteitsfunctionarissen.
- Datum: di 20-04-2021
- Tijd: 15.00 - 17.00 uur
- Locatie: online
-
Deelname:
kosteloos